“I utide” – flash fiction på engelsk

For snart lang tid siden fik du en kort historie. Meget kort. Så kort at den slags kaldes flash fiction.

I løbet af vinteren skrev jeg flere af de korte historier. Ikke mange, men bare én hist og pist når der var ro i lejren til det.

I går udkom sådan en fortælling på det globale litteraturmagasin SmokeLong Quaterly. Den første danske flash-fiction tekst de har udvalgt. Og min første udgivelse på engelsk.

Oversættelsen har den dygtige Sinéad Quirke stået for – jeg har ikke tilstrækkelige ord til at kunne skrive med dybde og rytme på engelsk.

SmokeLong Quaterly har retten til udgivelsen i 3 måneder, og derefter går den retur hertil. Derfor kan du ikke læse historien her, men du kan læse den – både på dansk og på engelsk – på magasinets side.

“I utide” – læs hvis du har tid.

Og det behøver ikke være mange minutter
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

3 svar til “I utide” – flash fiction på engelsk

  1. rikke siger:

    Jeg har aldrig hørt om flash fiction før. Men det du har skrevet er virkelig godt. Du kan bare noget med ord som rammer. Det skal du blive ved med.

  2. leneelmer1@gmail.com siger:

    Meget smukt
    Tillykke med det
    kan genkende mig selv i det du skriver
    så føler jeg mig ikke så alene
    tak

  3. Marianne M. siger:

    Stort til lykke med den engelske udgivelse – hvor er det en smuk og tankevækkende tekst. Både på engelsk og på dansk!
    Hvor er det godt, du fortsætter med at skrive. Din stemme er så distinkt, – velkendt og så alligevel fremmed.
    Keep it coming ❣️

Der er lukket for kommentarer.