Årets første blomster og en undergrundsbog om Danmark

1-dsc_02820001

I dag skal du have nogle billeder af årets første blomster.

Fra nu af bliver det bare ved. Med at blomstre.

Det gør undergrunden og det skæve også.

Snart, vist i begyndelsen af marts, udkommer en ny bog om Danmark.

Den slags er der rigeligt af – tænker du måske. Og ja, der er mange.

1-dsc_02670001

Denne bog er anderledes – ingen historieprofessor har afgjort det faktuelle, men godt hundrede frivillige bidragydere har beskrevet deres egn eller sted.

Desuden er det den første bog, både min far og jeg har skrevet til – den fædrene hånd har givet Vadehavet nærvær, og jeg tog mig blot af Brandbygegaard. Men nu er det jo ikke en konkurrence på kvadratmeter.

Ingen her ved, hvordan den endelige bog vil tage sig ud, men formodentlig bliver den et livligt kludetæppe af beretninger med indlevelse.

Anderledes i hvert fald
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

4 svar til Årets første blomster og en undergrundsbog om Danmark

  1. marianne clausen siger:

    Skøn læsning, jeg glæder mig hver eneste morgen! Og så alle de vidunderlige fotos.
    Hilsen Marianne.

  2. Birte Deenfeldt siger:

    👍👍👍👍👍🤓

  3. Lene siger:

    Det lyder bestemt som en bog, jeg må eje 🙂

  4. Jonna Jensen siger:

    Den bog glæder jeg mig til at læse.

Der er lukket for kommentarer.