Yndlingsjulesang til dig

I dag får du traditionen tro en påmindelse om yndlingsjulesangen her i køkkenet.

Sådan en der sætter sig fast i de inderste hjernevindinger og vækker én om natten med ordene “I want a hippopotamus for christmas”

I går skrev Grethe: “Siden søndag har min datter på 4 plaget og plaget og PLAGET, om ikke godt vi kunne få en uldgris (i parcelhushaven…)?! Hun er smaskforelsket i Kjetil og synes, at en gris, der er klædt ud som får, ville være en aldeles passende julegave i år.”

Jeg tænker, at Grethes datter ganske enkelt bytter hippopotamus ud med mangalitzapig. Så er den klaret.

Siden det nu snart er jul, gavetid og alt det der, har Sørøveren og jeg lovet os bort til en rigtig boghandel i Aarhus i morgen. Der vil vi stå med en stak af “Og halsen af en svane“, og håbe på at nogen kommer forbi, så badet ikke er forgæves.

Du finder os i Bog & idé i Bruuns Galleri fra kl. 14 til lukketid, og vi bliver så glade, hvis du dukker op også.

Jeg ønsker mig en ko eller to
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

4 svar til Yndlingsjulesang til dig

  1. Grethe siger:

    Hvis jeg bliver vækket af 4-årig charmetrold, der synger sådan midt om natten, så er det lige før, hun får sin vilje! 🙂

  2. ilsearanti siger:

    Må “Og halsen af en svane” i utallige mængder komme til at flyve langt omkring og forvandle sig til en ko eller to på Brandbygegårds jord. God fornøjelse i en rigtig boghandel. 🙂

  3. Jannie Holm-petersen siger:

    Hej Lone. Din nye kogebog har overrasket mig meget, ikke “kun”opskrifter men også tanker og små søde digte, der bringer humøret op.jeg gav et eksemplar i julegave og hun er lige så glad i låget, for den som jeg. TAK for inspiration og viden. Gid jul til dig og sørøveren. Hilsen fra massører fra frederiksværk

  4. johnheartbeat siger:

    Et rigtigt gækkebrev 😎

Der er lukket for kommentarer.