“Og halsen af en svane” – arbejdet genoptaget

1-DSC_92350001

Det seneste halve år har arbejdet med den kommende madbog ligget stille. Dels fordi romanen “Balders bog” rykkede frem i køen, og dels fordi forår og forsommer er dedikeret til jord og planter.

Plus alt det med foredrag, arrangementer, ølbrygning o.s.v.

Men nu er der ro på køkkenhaven, og vi er forventeligt bagud med arbejdet i vinmarken, æbleplantagen, i vineriet og på søen, så det virker ikke forkert at bruge tid på en ny bog.

Den lange pause giver tab af sammenhæng og overblik, og det er helt nødvendigt med nye lister over det manglende.

Til glæde og overraskelse er listen kortere end forventet. For hver gang projektet genoptages, indsnævres det manglende, og det må være tegn på, at der er en linje. En gangbar vej som ikke skylles bort af vægelsind og omgjorte beslutninger.

Det går med andre ord fremad, og hvis nogen holder sig selv i nakken, kan “Og halsen af en svane” måske sendes ud til trykkeriet på Gyllingnæs i år.

Så har det taget 3-4 år at lave bogen…
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

7 svar til “Og halsen af en svane” – arbejdet genoptaget

  1. Pingback: Mulighederne i regnvejr | Beretninger fra et autentisk landbrug

  2. Anita siger:

    Jeg er sikker på at bogen er værd at vente på. God vind. Glæder mig til den udkommer😊

  3. Tante Pose siger:

    Å vente på noe godt, er også en glede … blir det sagt.
    Eg ser fram til at boka kommer, og håper eg får like stor glede av den som eg har hatt av “Hønseføtter og gulerøtter” . Oppskriftene er flotte, men historiene som følger med, – som mormors roser, er minst like nydelige.

  4. ilsearanti siger:

    Også jeg ser frem til halsen, der ganske givet kommer i rette tid.

  5. hanne lindblom siger:

    som jeg dog allerede glæder mig til den hals🙂

  6. Hanne siger:

    Husk at pauser ogsaa noglegange afstedkommer nyt spaendende sammenhaeng og fornyet/revideret overblik. Ikke at kimse af; pauser.

  7. Marianne M siger:

    “Jeg har skrevet sted, hvor jeg dagligt må se, det manende tankesprpg T. T. T. Når jeg tænker hvor lidet, jeg når med min flid, er det nyttigt at huske, at Ting Ta’r Tid.
    – skrev Piet Hein engang. Det gælder stadig synes jeg. Og nogen glæder sig.

Skriv et svar

