Nyt fra Det Halv-flydende Forlag – Balders bog

DSC_30550001

“Hvordan går det så med Balders bog“, er der af og til nogen, som spørger.

Svaret er, at den er lidt grundstødt.

Levende men uden den store bevægelse.

Det er ikke uforventeligt, men det er heller ikke uden betydning.

Vi ved godt – af sparsom erfaring – at det er langt mere vanskeligt at udbrede kendskabet til en roman end til en fagbog.

Vi sendte anmeldereksemplarer til relevante medier, men bøger vælter ud på markedet og ind over anmeldernes skriveborde hver eneste uge, og “Balders bog” har ingen kendt referenceramme til det litterære miljø.

Det er én af præmisserne ved at lave eget forlag og udgive selv.

Den ene anmeldelse bogen har fået, er jeg inderligt glad for.

Samt for det opmuntrende brev med lektørudtalelsen, der anbefaler større biblioteker at erhverve “Balders bog”.

Nogle af de sparsomme læsere har sendt begejstrede tilbagemeldinger. De betyder også alverden.

DSC_30320001

Jeg skriver, fordi det er dragende at bevæge sig ind i et fiktivt univers og skabe en fortælling ud af ingenting.

Det er vanskeligt at lade være, men svært at få tid. En form for luksus når der nu er så meget fornuftigt, håndgribeligt arbejde, som hele tiden bør prioriteres, så vi kan holde resten af skuden flydende.

Jeg synes, det at skrive en bog skal retfærdiggøres. Den skal nytte. I form af at en fortælling glæder, er tankevækkende, sætter samtiden i perspektiv, gør et eller andet ved læseren o.s.v.
Sørøveren mener, at min glæde ved at skrive i sig selv er alt værd. Og det er absolut smukt.

Men sløj udbredelse er virkelig demotiverende. Hver gang jeg får lyst til at skrive, tænker jeg, at det er spild af tid, hvis vi ikke rigtig kan få spredt kendskabet til bogen.

Der er vi så – jeg har brug for dig for at skrive bøger.

Det vil betyde alverden, hvis du vil bestille “Balders bog” hjem til dit lokale bibliotek.

Uanset om det er et lille eller et stort bibliotek.

Små biblioteker har også plads til bøger.

DSC_30540001

For meningen med at skrive en bog er, at nogen læser den
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

6 svar til Nyt fra Det Halv-flydende Forlag – Balders bog

  1. Nina siger:

    Jeg har købt den og læst den. Med stor gru og fornøjelse i skøn forening.
    Da jeg hentede bogen på posthuset (eller rettere, i Kvickly i Vericentret), spurgte den flinke unge mand, om det var Balders bog jeg skulle hente. Så jeg troede den havde druknet postreolen i bare popularitet da den udkom..
    Nåh, men nu har jeg også reserveret den på biblioteket. Så kan jeg prøve om den også er god i en låneudgave😉

  2. Annette siger:

    Jeg vil gerne både læse den og bestille den. 😊 Bliv endelig ved, Lone, med at skrive og alle dine andre gode gøremål.

  3. leneelmer1@gmail.com siger:

    Mener du at jeg skal bestille den hos dig og så give den til biblioteket.  Eller få biblioteket til at bestille den hjem til mig? Jeg har jo planer om at købe når jeg kommer over til sommer markedet Men vil gerne gøre hvad der er bedst for sagen. Kærlig hilsen  Lene fra fyen Her er vi lidt langsomme

    Sendt fra Samsung mobil

    • Lone Landmand siger:

      Tak fordi du vil gøre noget for sagen Lene – det glæder mig!

      Det handler blot om at bestille bogen på biblioteket, så hjemtager de den til udlån, og du behøver ikke købe den. Bare den bliver læst🙂

      Alt godt til dig
      fra Lone

Skriv et svar

