Noget at klinke

DSC_64000001

Et potteskår, et hentehår
et øjeblik der nok består
mit land har tabt de runde former
er blevet magert helt som jeg
min hund er skør og mangler normer
går rundt i hælene på mig
et nytårsknald, et større skud
et vanvid på den gale måde
en flad nation der drev den ud
så digerne er blevet våde
min hund er skør og bange tit
for bragene har ingen ende
et hentehår er nærmest frit
men landet kan jeg ikke kende

Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.