Findes der flere muld-trængende-grøntsags-begejstrede-øko-folk-med-eller-uden-hjemmestrikkede-uldtrøjer/brune-fløjlsbukser i denne del af landet?

DSC_7055-0010001

For et par uger siden spurgte vi til interessen for at låne et lille stykke jord på gården.

En parcel til dyrkning af grøntsager m.m.

Mange mennesker var interesserede – flest af dem er bosat i København.

Fra man trækker sin sprøde, velduftende gulerod op af jorden her, til man står med den i køkkenet på Nørrebro, går der omtrent 3½ slatne timer, og det kan hverken mennesker eller gulerødder bære.

Så alt i alt er vi nede på 5 interesserede muld-trængende-grøntsags-begejstrede-øko-folk i realistisk afstand.

Det er lige i underkanten af håbet antal.

Der skal bruges et par dages arbejde på at klargøre jorden og lave indhegningen, men vi gør det nok alligevel, fordi det kan være en start, og måske kommer flere med næste år.

Nogle gange vokser en have.

I går var der to artikler i Aarhus Stiftstidende om lånet af jord til køkkenhave – du kan læse dem HER og HER.

Vi håber, de når ud til andre, end vi selv gør.

Og måske vil du hjælpe med at sprede budskabet også?

Tak herfra
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

4 svar til Findes der flere muld-trængende-grøntsags-begejstrede-øko-folk-med-eller-uden-hjemmestrikkede-uldtrøjer/brune-fløjlsbukser i denne del af landet?

  1. Pingback: Nyt fra Brandbygegaard Folkehave | Beretninger fra et autentisk landbrug

  2. Nikolaj Andersen siger:

    Hej Lone og Søren, Jeg vil vældig måske enda helt vildt gerne komme og starte en lille kolonihave hos jer, men jeg skal starte på økologisk landbrugs uddannelse i Aurland i Norge d.25 August. Jeg skal allerede her midt juni arbejde som frivillig på et traditionel drevet økologisk landbrug hvor de driver kultivering med hest.

    Men jeg vil gerne tilbyde min hjælp til at komme og hjælpe lidt til med jeres lille kolonihave projekt medmere hvis i kunne bruge hjælpen.

    Har i en specifik dato hvor i starte med at bearbejde jorden og starter på indhegning?

    En beskidt mand er en Stærk mand!

  3. Helle siger:

    Hej. Har I prøvet på “Del jorden”, det kunne være, at nogen så dette helt fantastiske gode initiativ. Alligevel utroligt, at folk ikke står i kø, men der er nu egentlig en hel del jeg ikke lige forstår:).
    Jeg bor selv langt væk fra jer.
    Vh Helle.

  4. Trine Lesemann Amstrup siger:

    5? Jeg deler gerne budskabet – igen – om det kan nå ud til artsfællerne denne gang.
    Jeg er selv “herre” over 250 m2 økologisk kolonihave, og bor 2 timer fra Jeres egn, så jeg er ikke en af de 5 – men Jeres initiativ og budskab fortjener stor ros, opmærksomhed og succes.

Der er lukket for kommentarer.