Hvis jeg var

Hvis jeg var en badeand
med gummihat og badeland
plastikpalmer, helium
fritureos som unikum
så ville verden være varm
og rig på mere andebarm

Hvis jeg var en fed fidus
magtfoldig i mit kridtehus
frygtbesatte trappetrin
og slippers til mit indre svin
så ville verden være fin
og pæn med mere disciplin

Hvis jeg var en iskimo
med tårne på min iskiglo
isbesatte trappetrin
tagudhæng med morgenrim
så ville verden være kold
og fyldt med meget mere vold

Hvis jeg var en lille én
med ringe vægt og korte ben
faldehat og kaprifolie
uden hang til krig og olie
så ville verden være rar
og knap så ramt af hårde svar

Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

5 svar til Hvis jeg var

  1. Mona siger:

    Hvis jeg var en bredrøvet Madamme
    sad mine bukser mere stramme
    med flødeskum i lange baner
    samt hanegal fra stolte haner
    så ville verden være småkage sprød
    og kinderne have mere glød

  2. Conny siger:

    Ønsker mig færre iskimoer og flere badeænder med korte ben 🙂

  3. Perler på snor siger:

    TAK Lone – jeg tilslutter mig ordene om at dine ord varmer på en kold dag!!!

  4. finn birkholm-clausen siger:

    Kære Lone.
    Dine rim varmer på en kold dag.

  5. Denis siger:

    nous sommes charlie
    de tout coeur avec vous

    Denis (France)

Der er lukket for kommentarer.