Oprørsstemning i Mudderland

Jeg vil ha en gummibåd
en nikkedukke der er våd

Jeg vil ha en badeand
en fuld sydvest, en redningsmand

Jeg vil ha en ædel ganger
en søko som er næsten svanger

Jeg vil ha en bom til kølhal
et åndehul i ægte hval
en skipperpibe, en bundgarnspæl
en fugtig fisk, en blomstret sæl

Jeg vil ha en utæt skude
Neptuns fork, en simpel knude

Jeg vil ha en tømmerflåde
en armé med mange både

Jeg vil ha et bølgebrus
toppet med et bjælkehus

Jeg vil ha en redningsbøje
en kikkert for mit ene øje
et tegn på land, et syn for sagn
en flydedragt med eget navn

Jeg vil ha, og jeg vil ha
giv mig bare noget da
giv mig dit og giv mig dat
giv mig snorkel, giv mig spat

Giv mig rom i stride strømme
lad det flyde, lad det komme
giv mig blot en enkel planke
en lille ø, en simpel banke

Men ikke mere klistret jord
der er mudder, hvor vi bor
små og store brune bade
selv den lange gamle lade
er fyldt med mudder nær ved randen
og jeg har mudder op til panden

Kan der ikke blive mere
må jeg bare balancere
på et sandkorns brede ende
holde kursen, ikke vende

b000174

Jeg vil ha en lille top
en flig af kvarts som stiger op
over jordens bløde søle
giv mig fasthed man kan føle

Fra stedet over gummistøvlerne
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

2 svar til Oprørsstemning i Mudderland

  1. finn birkholm-clausen siger:

    Set fra Købenstrup bor vi et sted, der hedder Lars Tyndskids mark. Her gik jeg og troede, at det lå sådan cirka hvor vi bor. Men I bor der åbenbart også. Jo så støvler er et MUST. GODT NYTÅR

  2. Hanne Wienberg siger:

    Hold fast, hvor er det hamrende herligt og godt, jeg har lige læst op for Henning. Kæmpeknus til dig og redningsmanden. Hanne.

    Sendt fra min iPad

    > Den 16/01/2015 kl. 07.07 skrev Beretninger fra et autentisk landbrug : > > >

Der er lukket for kommentarer.