Kære Statsmagt

Kære Statsmagt

I går blev mit cpr-nummer udleveret til en række – af mig – ukendte virksomheder.

I har oplyst, at det drejer sig om 18 modtagere, men jeg tror ikke på jer. Længere.

Udleveringen skete, fordi jeg, sammen med ca. 900.000 andre danskere, har sagt nej tak til at modtage reklamer om alt fra storpakker med inkontinensbind til nye bryster og ufordelagtige investeringsmuligheder.

Om nogle år kan det med bindene måske være interessant, men nye bryster er ikke nødvendige – jeg har ikke brug for flere mænd, og med hensyn til investeringer og alle de andre muligheder for at bruge penge, så har jeg ganske enkelt ingen midler i overskud.

Jeg har således ikke brug for at blive oplyst om tilbuddene, og derfor syntes jeg, at det var bedre at spare kloden for fældning af regnskov, afbrænding af fossilt materiale, trykfarver og bortskaffelse af reklamerne.

I mine tanker bærer jeg jeres ord om, at tilbageholdenhed og manglende købelyst er den lige vej til helvede. Min sjæl ved, at den økonomiske vækst bliver partoutkortet.

Send alle de reklamer I vil, men send mig ikke et nyt cpr-nummer.

a01190001

Jeg vil gerne sige nej tak til jeres system
Lone

Om Lone Landmand

Er landmand, vinmager, cider- og ølbrygger, dyrker maden og er én der skriver. Nu. Har været videnskabelig forskningsassistent, fodermester, underviser i levnedsmiddeltoksikologi, mikrobiologi og statistik, barn - for længe siden, griseavler, opfinder af veterinærudstyr, underviser i madlavning med mange grøntsager - og kager plus det løse. Forfatter - til "Hønsefødder & gulerødder" - en madbog der kammer helt under, til feel bad-romanen "Under landet" - læs den hvis du tør, samt til den debatskabende bog "Mad vs. Fødevarer", som nok er den mest skræmmende...
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

Et svar til Kære Statsmagt

  1. salling48 siger:

    Tillad mig at gøre opmærksom på, at du og jeg og alle vi andre IKKE fælder træ fra regnskovene rundt omkring, men landene med regnskov, der sælger træet for at skaffe penge.

Der er lukket for kommentarer.